AVE

AVE: Měřítko vašeho mediálního dosahu bez vynaložených nákladů


AVE je klíčovým nástrojem pro měření úspěšnosti PR kampaní, který umožňuje porovnat efektivitu vašich komunikačních aktivit s náklady, které byste vynaložili na placenou reklamu. AVE je skvělé tím, že dostanete konkrétní číslo, se kterým můžete pracovat. Nicméně je důležité si uvědomit, že tato metoda nevyhodnocuje obsahovou relevanci a při svém výpočtu nebere v úvahu faktory jako cílovou skupinu, typ média, nebo zda byla zmíněna i vaše konkurence. Přesto má v PR své místo – jinak by se nezařadila mezi nejčastěji používané nástroje pro měření dopadu médií a reklamy.

Výhody AVE:

Měří efektivitu kampaně Umožňuje hodnotit, jak účinné jsou vaše marketingové aktivity ve srovnání s náklady na placenou reklamu.

Poskytuje lepší přehled o výsledcích Poskytuje jasný přehled o tom, zda zpravodajství o kampani přináší pozitivní výsledky a jaký má dopad na veřejnost.

Vyhodnocuje cíle kampaně Pomáhá stanovit, zda byly cíle kampaně splněny, a posuzuje efektivitu jednotlivých PR strategií.

Ukazuje výsledky kampaně

AVE p%C5%99%C3%ADklad

Umožňuje firmám předpovídat výsledky různých strategií a rozhodovat se, které z nich jsou nejefektivnější. Pro výpočet hodnoty AVE je třeba vzít v úvahu tři základní proměnné: velikost inzerce umístěné na stránce, celkovou velikost článku a cenu inzerce v daném médiu. Nejjednodušší bude uvést to na příkladu: PR agentura publikuje článek o novém produktu klienta v periodiku. Pro zjištění AVE je nejdříve potřeba zjistit, kolik místa článek zabírá, (například třetinu stránky). Následně musíme vyhledat cenu inzerce, která se může lišit podle toho, zda je článek na titulní straně, na druhé straně nebo třeba ve speciálním vydání. Nakonec vezmeme cenu inzerce a vynásobíme ji velikostí prostoru, který článek zabírá. Pro ještě přesnější výpočet můžeme využít i počet řádků v článku.

Dobrou zprávou je, že vy nic takového dělat nemusíte. Naši stávající uživatelé totiž mohou nalézt AVE konkrétních výstupů jak v reportech, tak přímo v aplikaci. Průběžný vývoj AVE je také možné sledovat na dashboardu, kde získáte aktuální přehled o vašich PR aktivitách a jejich dopadu.